lauantai 27. huhtikuuta 2013

Näkökulmaeroja



Minä: En kyllä tiedä, pystynkö hankkimaan toisen lapsen. Mieti, sitten tää huolen ja murheen ja pelon määrä tuplaantuu!
Mies: Ai. Mä ajattelin just että pitää hankkia toinenkin lapsi, koska jos on vain yksi ja sille käy jotain, niin eihän sitä kestä.

***

Mies: Äh. Onpa kahvi kylmää tänä aamuna. Keitin varmaan hajoaa.
Minä: Lämmitä mikrossa.
Mies: No olis se nyt kiva saada kahvi kuumana suoraan pannusta.
Minä itsekseni ajatellen: Hyvä jos kahvi ei oo niin kuumaa. Kun just luin siitä vuoden ikäisestä lapsesta, joka joutui ihonsiirtoon kun oli onnistunut kurottelemaan kuuman kahvipannun päälleen. 

***

Mies tiedostaa kodin – ja elämän – vaaranpaikat ihan samalla tavoin kuin minä, mutta onhan tässä hienoisia eroja ajattelutavoissa. Monesti voisin ottaa oppia Mieheltä, joka suhtautuu astetta rennommin, stressittömämmin ja mutkattomammin vauva-arjen realiteetteihin.

Silti pidän pääni ja uskon vakaasti, että puolittamisen sijaan kaksi lasta tuplaa huolen määrän.

Ja puolitoista-viiva-kolminkertaistaa sotkun ja rahanmenon.
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti